Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 41 to 60 of 97

Thread: Low Lands Mermaids?

  1. #41
    Junior Member Euro Pod
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Netherlands
    Posts
    8
    Beetje late reactie! Ik zat midden in een verhuizing! Maar ik heb deze gekocht: http://www.dutchtails.nl/finis-aquarius-monovin
    Ook al mee gezwommen het was echt super leuk
    Wel viel me op na het zwemmen dat er flinke krassen op waren gekomen, waarschijnlijk gebeurd bij het staan op de bodem?

  2. #42
    Dat zou goed kunnen ja. Als je langs de muren of de bodem van het zwembad gaat en de fin raakt het, dan krijg je wel beschadigingen.

    Mijn monofin heeft een beschermlaag erover om dit zoveel mogelijk tegen te gaan. (denk alleen niet dat dat met jouw monofin kan).

    Wat leuk dat het zo goed bevalt!
    ...<3 <3...
    *~~ I´d love for you to follow me on Facebook ,
    Youtube or Instagram! ~~*

  3. #43
    Junior Member Euro Pod
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Netherlands
    Posts
    8
    Wat voor beschermlaag gebruik je precies? Ik zit zelf ook een beetje te denken wat voor stof ik eromheen kan maken wat misschien ook een beetje kan helpen tegen beschadigingen, maar tot dusver ben ik er nog niet echt over uit. Ik zal binnenkort wel laten zien wat voor ontwerp ik ga proberen te maken (hoop niet dat ik het mezelf te moeilijk maak nu haha).

  4. #44
    De beschermlaag is er op gezet toen ik de monofin kocht, was een extra optie die je kon kiezen. (ik heb mijn monofin gekocht bij Leaderfins). Dus ik durf niet te zeggen wat voor materiaal dat precies is.

    Ik geloof dat er wel bepaalde bescherming is die je er al het ware op kan plakken (beetje zoals zo'n beschermlaagje voor je telefoon). Maar dat schijnt wel een precies werkje te zijn
    ...<3 <3...
    *~~ I´d love for you to follow me on Facebook ,
    Youtube or Instagram! ~~*

  5. #45
    Ik heb een monofin van Sint gekregen (aka mama die vond dat ik moest gaan sporten ) en hij wordt morgen bezorgd, joepie! Ik ben superbenieuwd!
    Hopelijk wordt ie in de ochtend bezorgd zodat ik er mee kan zwemmen voor ik naar mijn psych moet!

  6. #46
    Junior Member Euro Pod
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Netherlands
    Posts
    8
    Ben benieuwd wat je er van vind Jopie!
    P.S Zijn de vleugels in je avatar toevallig van Fancy Fairy? Echt super gaaf!

  7. #47
    Zal me ook maar eens voorstellen! Based in 's-Hertogenbosch, NL. Al eeuwen zee/oceaan verslaafd, al een aantal jaar duiker, en sinds kort freediver en in het bezit van eigen Lycra staart. :-)
    FB en Twitter te vinden als Mermaid Nyxe! Groetjes

  8. #48
    Even een waarschuwing voor de Nederlandse Mers: Pas op voor Rob Bor, a.k.a. Robin !

    Dit is een Mervert waar we al meerdere onprettige ervaringen mee hebben gehad.

    Als je een bericht van hem krijgt, raad ik je aan deze gewoon te negeren of hem desnoods te blokkeren.


    Edit: Rob zit blijkbaar zelf hier ook op Mernetwork en stuurde mij n.a.v. deze post een bericht.

    Hij geeft aan dat hij dol is op Zeemeerminnen en dat hij in het verleden dingen heeft gedaan die niet netjes waren, echter is hij veranderd en heeft hij geen slechte bedoelingen.



    Ik moet zeggen dat ik zijn bericht erg netjes vond, vandaar dat ik hem hier even aanpas. Het is aan ieder zelf om maar te kijken wat die hier mee doet
    Last edited by Mermaid Abigail; 01-27-2016 at 09:22 AM. Reason: Got a message from Rob
    ...<3 <3...
    *~~ I´d love for you to follow me on Facebook ,
    Youtube or Instagram! ~~*

  9. #49
    Junior Member Euro Pod SybelleTheSiren's Avatar
    Join Date
    Feb 2016
    Location
    The Netherlands
    Posts
    7
    Hoi allemaal Staartloze meermin hier vanuit Eindhoven! Ik ben al jaren obsessed met zeemeerminnen (voornamelijk dankzij Ariel, maar dat zullen meerdere hier wel hebben)
    En nu zit ik dan toch op het punt om te overwegen om een staart te maken/kopen en gezellig mee te doen.
    Ik vroeg me af of er meer meerminnen in Eindhoven en omstreken zitten, en zoja, of jullie dan misschien goede plekjes weten om te gaan zwemmen?
    Ook vroeg ik me af of er in Nederland tailmakers zijn? Ik twijfel nog een beetje of ik er eentje ga kopen of zelf maken.

  10. #50
    M'n mahina merfin ziet eruit alsof ie een oorlog heeft meegemaakt. Ik dacht dat het minder kwetsbaar zou zijn dan hard plastic maar hij zit alweer vol met strepen en vlekken. Oh, well.

  11. #51
    Hoi allemaal

    Aangenaam! Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben nog geen zeemeermin, maar ik hoop dit gauw te worden en ben erg enthousiast!

    Ik ben altijd gek geweest op zwemmen. Het is heerlijk om te ‘’zweven’’ in het water, en de onderwaterwereld ontdekken in landen waar de zee heel helder is. Ook ben ik gek op (golf)surfen.

    Ongeveer een jaar terug kwam ik al een artikel tegen over zeemeerminnen, toen vond ik het al fantastisch. Pas las ik er wat meer over en nu begint het echt enorm te kriebelen! Ik overweeg om me in te schrijven voor de zeemeerminnenschool in Zeist die binnenkort van start gaat. Ik woon ook in Zeist, dus dat komt erg goed uit…

    Ik zou dolgraag een staart willen, en omdat die erg duur om te kopen zijn zou ik er zelf een willen maken met mijn naaimachine. Weet iemand of daar patronen/instructies voor bestaan? En je hebt een monovin als basis nodig, toch? En hebben jullie tips voor mij wat het topje betreft? Ik heb trouwens al zeemeerminnenhaar: het komt tot net voorbij mijn kont :P

    Ik heb al wel besloten welke kleur m’n staart moet worden… namelijk diep rood . Ik heb bleke huid en licht goudblond haar, dus dat is de kleur die me het leukste staat.

    Binnenkort ga ik op vakantie, ik ga nog even een monovin bestellen om die uit te proberen in het zwembad :P

    Verder nog wat introductie over mijzelf: ik ben 24 jaar, vrouw, woon samen met mijn vriend, mijn hobby’s zijn gamen, lezen, koken, bakken, series en films kijken, creatief bezig zijn en reizen. Ook hou ik van fantasy events. Dit jaar sta ik weer 3 dagen op Castlefest, tevens op de camping! Qua muziek hou ik van metal, rock, klassiek en keltisch.

    Het lijkt me trouwens onwijs leuk om een keer samen met andere mermaids van dit forum te zwemmen op een plek waar je met staart mag zwemmen. Ik woon dus in omgeving Utrecht. Ik weet zelf een heel gaaf zwemmeer in de buurt waar dit zou kunnen (en mogen). Maar ik ben ook benieuwd naar andere leuke zwemgelegenheden, waar dan ook . Als iemand hier interesse in heeft… let me know
    Last edited by MermaidLiara; 01-18-2018 at 10:30 AM.

  12. #52

  13. #53
    @mermaid fenicia: super handig zo'n tutorial dankje! Waarschijnlijk ga ik je nog wat vragen stellen wanneer ik er daadwerkelijk mee aan de slag ga hihi.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

  14. #54
    Hoi Lyara! Wat een mooie naam trouwens! En lang, goudblond haar? Lijkt me erg mooi!
    Ben je al lid van de facebookgroep 'Dutch Mermaids?'

  15. #55
    Haha dankje ^^ het is een verkorte versie van mijn gebruikelijke fantasynaam (hoe ik op fora enzo heet). Ik vond het wel zeemeerminachtig klinken
    Ik ben nog geen lid van die facebookgroep, ik ga er meteen lid van worden!

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

  16. #56
    Quote Originally Posted by MermaidLyara View Post
    Ongeveer een jaar terug kwam ik al een artikel tegen over zeemeerminnen, toen vond ik het al fantastisch. Pas las ik er wat meer over en nu begint het echt enorm te kriebelen! Ik overweeg om me in te schrijven voor de zeemeerminnenschool in Zeist die binnenkort van start gaat. Ik woon ook in Zeist, dus dat komt erg goed uit…

    Hoi Lyara, welkom! Was je ook op onze Demodag voor de Meerminschool bij Dijnselburg afgelopen Zondag?

    Quote Originally Posted by MermaidLyara View Post


    Ik zou dolgraag een staart willen, en omdat die erg duur om te kopen zijn zou ik er zelf een willen maken met mijn naaimachine. Weet iemand of daar patronen/instructies voor bestaan? En je hebt een monovin als basis nodig, toch? En hebben jullie tips voor mij wat het topje betreft? Ik heb trouwens al zeemeerminnenhaar: het komt tot net voorbij mijn kont :P
    Het makkelijkste is om op patroonpapier te gaan liggen en met een potlood/pen je patroon over te nemen. (dit kan je ook iemand anders laten doen). Een monovin heb je wel nodig inderdaad. Gebruik voor je staart een rekbare stof en let goed op welke kant het meeste oprekt (de meeste rek zit horizontaal)

    Wat leuk dat je ook naar Fantasy events gaat, wij gaan dit jaar ook weer Eindelijk weer 3 dagen genieten!
    ...<3 <3...
    *~~ I´d love for you to follow me on Facebook ,
    Youtube or Instagram! ~~*

  17. #57
    Hi Abigail!

    Nee ik was helaas niet bij de demodag, ik had namelijk geen idee dat er een demodag was! Ik kwam er achteraf pas achter door dat artikel in RTV Utrecht. Ik baalde dat ik het gemist had. Ik merkte dat meer vrienden van me er ook pas achteraf achter kwamen en er graag bij hadden willen zijn. Maar ik las – volgens mij op de pagina van Crystal – dat er meer demodagen komen, of vergis ik me? Zodra er weer een demodag is ben ik er sowieso bij! Dat zwembad is serieus maar op 10 minuten lopen van mijn huis haha.

    Bedoel je dat de stof horizontaal rekt? En welke kant moet die op rekken als je de staart maakt, verticaal?

    En heb je voor de basis echt alleen een monovin en een rekbare stof zoals neopreen nodig? Of is er meer dat echt essentieel is?

    Hoe zorg je ervoor dat de staart niet van je heupen afzakt haha? Elastiek in de taille?

    Leuk dat je ook naar Castlefest gaat

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

  18. #58
    Hi lyara.

    Dan moeten we dus de volgende keer nóg meer reclame maken voor onze demo dag Er komen er inderdaad nog meer aan ik raad je aan om de Facebookpagina van Meerminschool Nederland in de gaten te houden

    Het beste is om voor een stoffen staart een 4-way stretch stof te kopen. Die zijn het meest rekbaar. 2 way stretch kan eventueel ook, maar let dan op. Veel stoffen rekken naar de ene kant net iets meer dan naar de andere kant. je hebt de meeste rek nodig om je heupen e.d., dus probeer te zorgen dat je de stof op de goede manier gebruikt. (hoop dat ik het een beetje begrijpbaar uitleg).

    Je wil dat je stof over je monovin heenkomt, (althans, dat denk ik) , daarom is het aan te raden je monovin aan te doen wanneer je je patroon gaat tekenen. Zo kan je duidelijk zien hoeveel stof je nodig hebt

    De stof is vrij rekbaar dus je mag de maten best iets kleiner maken dan je eigen maten, zo zorg je meteen dat het een beetje strak om je lichaam zit tegen het afzakken. Ik gebruik wel een elastiek in de taille omdat dat gewoon beter aansluit, maar het hoéft niet. Ik raad je aan om eerst de basis van je staart te maken, dit af te spelden óf aan elkaar te naaien en dat dan eerst te passen. (pas op als je gaat passen met alleen spelden erin) . Hierna kan je de spelden eruit halen (of de draad weer lostornen) als ie bijgesteld moet worden

    Neopreen is een mooie aanvulling voor een stoffen staart, maar het hoéft niet. Neopreen is iets warmer en behoudt iets meer vorm, maar hou er ook rekening mee dat het iets zwaarder zwemt, meer "drag" geeft en dat het moeilijker is om je staart aan te doen. Ikzelf vind het wel erg fijn, een neopreen basis, maar dat verschilt per persoon
    ...<3 <3...
    *~~ I´d love for you to follow me on Facebook ,
    Youtube or Instagram! ~~*

  19. #59
    Wow Abigail, dankjewel voor je uitgebreide uitleg!! Hier ga ik zeker wat aan hebben!

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

  20. #60
    Hier nog één uit NL. Ik heb ook nog geen staart, niet eens een monovin. Ik wil zelf een staart maken en ik heb interesse in de Finis Foil monovin.

    Daarover heb ik een vraag: hoe doen jullie dat met een dure monovin bestellen? Binnen Nederland is de Foil inclusief verzendkosten minimaal (ongeveer) €65 en dan heb je nog geluk met die prijs blijkbaar. In US is 'ie nogal een stuk goedkoper, maar dan zit je met internationaal verzenden en dan nog eens belasting eroverheen.
    Mij krijg je niet in de goedkopere Finis Mermaid o.i.d. Geen halve voetbodem met losschietende banden of hard plastic enzovoort...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •